سنسور دمای آب برای موتور لکوموتیو


سنسور دمای آب برای موتور لکوموتیو


این قطعه از محصولات موفق شرکت ویستا صنعت برای کنترل دمای آب خروجی از موتور لکوموتیو می باشد. دمای اندازه گیری شده در این دستگاه به صورت سیگنال برای مرکز کنترل لکوموتیو ارسال می شود تا دستور متناسب با شرایط به مجموعه تحت کنترل عملکرد داده شود.


با نصب این قطعه در مانیفولد آب خنک کاری خروجی از موتور، می توانیم میزان حرارت آب خنک کاری را سنجیده و سیگنال متناسب را به مرکز پردازنده داده های لکوموتیو ارسال کرد. 
اين قطعه، ترمومتر الكترونيكي مي باشد كه جايگزين سه قطعه الكترومكانيكي TA، TBو TC شده است که هزینه بسیاز گرانی برای تامین آنها باید پرداخت می شد. اين قطعه دماي آب خنك كننده موتور را حس كرده و به پالسهاي آنالوگ تبديل مي كند. ضمناً هزینه اولیه خرید بسیار پایینتری نسبت به قطعه هایی دارد که این قطعه جایگزین آنها می شود.
اين دستگاه فنهاي خنك كننده را به صورت كاملاً تصادفي فعال سازي مي كند. اين انتخاب تصادفي فني كه بايد به عنوان اولين فن راه اندازي شود باعث افزايش عمر كاركرد فنها شده و هزينه هاي تعميرات و نگهداري را كاهش مي دهد.

دماي كاركرد اين قطعه از 40- درجه سانتيگراد تا 120 درجه سانتيگراد مي باشد. در اين دستگاه از ميكروکنترلهای با قایلیت کارکرد در دمای بالا استفاده شده است تا در برابر نوسانات حرارتي بالاي اتاق موتور قابليت پايداري داشته باشد.
براي اطلاعات بيشتر در رابطه با اين قطعه از لينك مربوطه كاتالوگ آن را دانلود نماييد.